زبرجد Peridot
نوشته شده توسط : داتینو

زبرجد Peridot
زبرجد در رنگهای سبز زیتونی و زرد مایل به سبز یافت می شود . اما رنگ ایده آل برای زبرجد ، سبز چمنی با ته رنگ زرد یا قهوه ای است .

زبرجد با کیفیت باید کاملا شفاف باشد ، اگر چه گاهی در آن بلورهای تیره بسیار ریز کرومیت یافت می شود . این سنگ دارای جلای روغنی است و گوهری نرم است که پس از مدتی ، پولیش و جلای خود را از دست می دهد .

اگرچه زبرجد مصنوعی ساخته نشده ، اما سنگ های تومالین سبز و زیرکن سبز گاهی به جای زبرجد عرضه می شود ، لذت پدیده شکست دوگانه قوی نوری در زبرجد ، راه خوبی بای تشخیص زبرجد اصلی از تقلبی آن است به طوری که اگر از طریق ضخامت نگین به صفحات زیرین نگاه کرده شود ، می توان دوبله به نظر آمدن اضلاع قسمت زیرین نگین را با چشم غیرمسلح مشاهده کرد. گفتنی است انواع زبرجدهای تیره رنگ را می توان به وسیله ی حرارت به رنگ روشن تری تبدیل کرد. همچنین زبرجد در اسیدهای معدنی و اسید سولفوریک تجزیه شده و باقی مانده ی سیلیس ژلاتینی بر جای می گذارد .

بزرگ ترین نگین زبرجد تراش داده شده جهان ، 310 قیراط وزن دارد و در موزه ای در شهد واشنگتن نگهداری می شود .

کشورهای برمه ، پاکستان ، استرالیا ، روسیه ، برزیل ،آفریقای جنوبی ، آمریکا ، نروژ ، مهمترین استخراج کنندگان این سنگ می باشند که گفته می شود نوع آمریکایی و نوع نروژی آن مرغوبیت بهتری دارند .
منبع : داتینو





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: